Membazir

Assalamualaikum anak-anak mak cik pak cik atuk nenek
ape khabar semua ? sehad ? alhamdulillah :)
cemane dgn persiapan raye korang ? dah siap ? baguslahh :)

 Ohhyeahh , intro je tu yelahkan raye kan dah dekad . 
Harini dah ahad , besok isnin then RAYE ! hehe
Oke sambung ceritee , anda tahu ape itu membazir ? Tak tahu ? Haa sini ceq nk cerite :)
membazir ialah satu amalan yang tidak elok kerane ianya boleh menyebab kan kite miskin 
#err miskin ? betol ke ?
ye anak-2 , betol same sekali , lagilagi tang nak dekad raye ny kan 
mestilah nafsu shopping tu pong membuak-2 
tengok tu nak beli tengok ny nak beli ,
nak berbelanje tu tak salah tapi kene pandai beragak 
beli lah ikod KEPERLUAN dan bukan KEMAHUAN 
kalau boleh sebelum shopping tu buad list dulu
supaya nt takde lah terbeli bnde yang bukan-2 lepas tu terkelua bajett 
Haa kan dah membazir tu ! :O  
Engat yeerr wahai kaum ibu bapa atuk nenek 
MEMBAZIR INI MERUPAKAN AMALAN SYAITAN 
jadik kite sebagai umat Nabi Muhamamad S.A.W jangan lah ikut perangai syaitan tu 
tak elokk yer tak elok !
Bukankah nabi menyuruh kite berjimat kerane berjimat itu lebih elok daripada membazir 

RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL (:

#Tergantunglagi?kbhai
Unborn 8.0 Pink Pointer