SELAMAT HARI RAYAAAA ! #cerite dihari rayee

 yeayy yeayy ! sedar tak sedar lagi SEHARI jee kite nak rayee kan !
whoahh , cemane dgn puase korang ? cukup ? Haaa mesti takk kan ? ! 
baguslahh , jimat sikit duet raye aku tahun ny Hihi :D

Haa harini aku nak cerite sikit cerite-2 rayee aku 
nak bace ? lai lai , tak nak ? 1 2 3 BLAHHH LAH ! 
Terime kaseh kepade mereka yang sudi membace :)

Setiap tahun , semua umat Islam pasti menyambut hari kemenangan Islam iaitu HARI RAYA 
dan dihari raya inilah bermacam-2 cerite akan muncul seperti 
#Menipu umur mase raye rumah orang 
#Menghabiskan kuih raye kat rumah orang
#Datang beraye tapi tk nk masuk , nak duet je 
#Minta air yang sedap-2
#Tumpang toilet 
#Kelua je dari rumah yang diraye tu terus bukak sampul then buang sampul tu depan tuan punye rumah 
#Merungut duet tak cukup 
#DAN BANYAK LAGI 

Haaa :O tipu lahh kan kalau korang cakap korang tak penah buad semua ny ? 
yeahh aku admit aku selalu buad bnde ny , last mase tahun lepas :P
yelahh kate pon raye kan mestilah nk duet raye 
sanggup berjalan jauh semate-2 nk kumpul duet raye
*lepas tu pegy kedai beli jajan dgn tpup =.=

Tapi kan ade satu bnde ny yang aku palengggggggggggg tak suke kalau tyme raye !
asal pegy raye je mesti kene temubual , soal siasat
antare soalan-2 terpamos ialah :
#Name sape ? Umur berape ?
#Dah raye berape rumah ? Ny rumah yang keberape ? Duet raye dah bnyak ?
#Cucunya siape ? Name mak bapak nye sape ? Adek berade brape orang ?

Ya Allah ! sumpah aku fedup kalau dtnye soalan-2 sebegini rupe
boleh dikatekan semua rumah yang aku pergi mesti orang tnye macam ny !
Dah lah tnye bebnyak lepas tu dapat duet raye seciput jee !
sakednyeee hatiiii ! *mcmrasenkpecahkanpasubungady-.-
Korang bayang kan lah kalau raye 10 rumah sepuluhsepuluh rumah tu lah tnye soalan mcm ny !
mane takk sempud aku nk jawap -.-
Tapi takpelah lame-2 dah jadik kebiasaan dah , adat lah orang kampung tnye soalan mcm tu 

Kalau tahun lepas aku cakap dgn orang kampung aku FORM TWO tahun ny kalau dy tnye aku nk cakap aku FORM THREE , nanti dapat duet rayee . hikhik :D

Haarhar sempena nak masuk bulan syawal ny , aku nak mintak maaf jika ade terkasar bahase , tersilap kate , tersakedkan hati sesiape . Manusia takkan pernah terlepas dari buad kesalahan kan ? So dkesempatan ny lah aku nk mintak maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki . Ape-2 yang pernah diberi , minta dihalalkan dan doakan lah kejayaan batch form 5 yang akn menduduki TRIAL dan SPM tak lame lagi . Tengs dn Selamat Hari Raya :)



#nanti raye datang rumah tau , tp duet raye takde . kbhai ♥




Unborn 8.0 Pink Pointer
Daisypath Friendship tickers