respect sikit bolehh ? (:

helo helo helo 
nampak tk tajuk tuh ?
oke serious semua !

haa oke jom bace err tp asal ttbe pulak aku terniat nk buat post neyh ?
act aku tengok ramai buda-2 sekarang nyh da tk pndai nk respect org lagi tua dari diorang
kalau ckp pon memang dah tkde laa kan bahase-2 yg sopan mcm *kakak ,abang ,uncle ,anty dll*
aku rase tk salah pon kalau korang gune panggilan cenggitu kan ?
paling tk pon kalau tknk gune panggilan cenggitu *pasal korg rase ayat tu kolot =='
gune laa ayat yg sopan sikit bile becakap
jangan maen kau aku jee terus 
kekadang memang laa orang tu tk kesah 
tp bile kau rase orang tuh lagi tua ,
pepandai laa gune ayat yg berbudi sikit -,-

cuba kalau korang sendrik yg kene macam tuh 
ape yg korang rase ?
saked hati kan ?mcm rase nk cekik-2 je kan buda tu sampai mati >.<
tapi korang jangan laa salahkn orang laen kalau korang sendrik yg tk pndai nk hormat orang

haa lagi satu boleh tk kalau korang tk terlalu ikod budaya buda-2 zaman sekarang ?
kalau budaya tuh elok ,bagus laa .
tapi kalau budaya yg negative perluke nk ikod ?
tkpaya lahh kau nk buang mase yg berharge kau tu dgn ikut budaya yg tk bergune !
*oke dah lari topik :-|

jadik kite sebagai buda-2 remaja perlulah menghormati orang yang lebih tua 
even orang tuh tua sebulan dua bulan jee dari kau =='

err aku rase mcm dah pnjang gile kod post neyh 
idea pon dah abis semua aku dahh perah -,-
maaf maaf maaf

mekasehh kbai ♥


p/s : post ny tkde kene mngene same sekali dgn yg hidup ataupun yg telah meninggal dunia .post ini adelah terbuke tkde pon nk tuju kat sape-2 dan post ini jugak adelah untuk peringatan aku sedrik (:
Unborn 8.0 Pink Pointer
Daisypath Friendship tickers